annelita.blogg.se

Fotledsprotes (ankle prosthesis) - ta beslut om - genomföra - leva med OCH om Marfans Syndrom

Idag är en betydelsefull dag

Publicerad 2013-12-24 22:03:49 i Allmänt,

Den 24:e varje månad kommer alltid, så länge min protes är kvar i foten, att ägnas en stund av reflektion och eftertanke. I dag är det exakt 3 månader sedan den kvällen jag väcktes upp från den lätta narkosen av "min" narkossköterska Akka och fick veta att nu var det gjort. Det är julafton i dag och det var som en julafton då. Önskar alla värme, glädje och lyckan att någon gång få erfara den vidunderliga känslan av tacksamhet. Fridfulla dagar och vila vill jag uppleva den närmaste tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anneli Jonsson

Bloggen har skapats utifrån att jag 2012 stelopererade några leder i min vänstra fot och 2013 fick en fotledsprotes insatt i samma fot. År 2016 var det dags för reparation av protesen, Jag fick en diagnos 1997, Marfans Syndrom, vilken är orsaken till mina fotbekymmer samt andra symtom som jag haft från födseln. Bloggen handlar även om livet med Marfan. Med anledning av Marfan har jag opererats för skelögdhet, burit korsett pga skolios samt genomgått ett hjärtklaffsbyte. Marfans syndrom är en ovanlig sjukdom och kan periodvis vara påfrestande att leva med. Viktigt att vi som har diagnosen sprider kunskap och erfarenhet om den. Mitt liv är för övrigt högst vanligt; en livspartner sedan en ofantlig mängd år, två fantastiska och livsinspirerande barn samt ett arbete med hög utmaningsfaktor inom socialt arbete.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela