annelita.blogg.se

Fotledsprotes (ankle prosthesis) - ta beslut om - genomföra - leva med OCH om Marfans Syndrom

Nya fotdopp i oasislådan

Publicerad 2014-03-14 23:56:52 i Allmänt,

Idag kort stopp på ortopedteknik. Kärt återseende med lådorna innehållande den rosa oasisen. Avtryck djupt ned i den rosa massan med hjälp av morgonpigg ortopedtekniker. Jag börjar bli barnsligt förtjust i denna skumma känsla som uppstår omkring mina fötter. Får inte röra tårna! Naturligtvis fylls jag av stor lust att göra just det, bara för känslans skull... men behärskar mig. Dagens besök ska resultera i nya inlägg, med mer stöd under min tåled som envisas med att skjuta upp som en liten bergstopp på ovansidan av foten. Inte någon större sak, men tillräckligt för att det behövs en insats. Många patienter att ta hand om.. Återbesöket för att hämta sulorna blir inte förrän i slutet på april. Jag trampar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anneli Jonsson

Bloggen har skapats utifrån att jag 2012 stelopererade några leder i min vänstra fot och 2013 fick en fotledsprotes insatt i samma fot. År 2016 var det dags för reparation av protesen, Jag fick en diagnos 1997, Marfans Syndrom, vilken är orsaken till mina fotbekymmer samt andra symtom som jag haft från födseln. Bloggen handlar även om livet med Marfan. Med anledning av Marfan har jag opererats för skelögdhet, burit korsett pga skolios samt genomgått ett hjärtklaffsbyte. Marfans syndrom är en ovanlig sjukdom och kan periodvis vara påfrestande att leva med. Viktigt att vi som har diagnosen sprider kunskap och erfarenhet om den. Mitt liv är för övrigt högst vanligt; en livspartner sedan en ofantlig mängd år, två fantastiska och livsinspirerande barn samt ett arbete med hög utmaningsfaktor inom socialt arbete.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela